Yazılım kitapları serisi - The Hidden Language of Computer Hardware and Software

Herkese merhaba, ben yazılımcılığa yeni başlayan alaylı bir yazılım geliştiricisiyim. Yazılım geliştirmeyi öğrenme sürecimde karşıma güzel konular çıkıyor. Kitaplar, boglar, podcastler.. Bunları size göstermek ve heyecanımı paylaşmak istiyorum. Şu kitap karşıma çıkınca biraz araştırdım. Türkçe olarak kaynak oluşturması için sizlere de göstermek istedim. 

Bir çok kitap görülüyor ama bir süre sonra unutulabiliyor. Bende bloumda beğendiğim kitaplara yer vemek istedim. Bir seri halinde okuduğum yada çok beğenilen ama zamanla gözden kaçan kitaplara yer vermek istiyorum. Code: The Hidden Language of Computer Hardware and Software (Bilgisayar Donanımı ve Yazılımının Gizli Dili) bu kitapta bunlardan bir tanesi. İnternette kitabın ismini arattığınızda bir beyaz birde mavi kapaklı halini görüyorsunuz. Sanırım beyaz olan ilk baskı mavi olan ikinci baskı.

Aşağıdaki videoda kitaptan bahsedilmiş. Video ingilizce ama türkçe olarak altyazı mevcut, okuyabiliyorsunuz.

Code: The Hidden Language of Computer Hardware and Software (Bilgisayar Donanımı ve Yazılımının Gizli Dili), Charles Petzold'un kişisel bilgisayarların donanım ve yazılım düzeyinde nasıl çalıştığını öğretmeyi amaçlayan bir kitabıdır.

 https://codehiddenlanguage.com/




 

Kitabın pdfini bulup gözatma fırsatım oldu. Fiziksel olarak satın almayı ve kütüphaneme katmayı düşünüyorum. Kitaba özet şekilde göz atmak isteyenler için pdften ekran görüntüleri alıp aşağıya ekledim.

























Yorumlar