İngilizce öğrenirken ki büyük kırılma anlarım

Merhaba dostlar nasıl gidiyor. :)

Ben yaklaşık bir yıldır ingilizce öğrenme çabasında olan birisiyim. Benim gibi yeni başlayanlar olur diye bazı önemli kırılma noktalarından bahsedeceğim sizlere. Bu arada, hala ingilizceyi öğrenemedim. Bu yüzden zaman ilerlerken büyük kırılımları sizlerle paylaşacağım. Yani bu yazıya zaman içinde eklemeler yapacağım.

Kırılma nedir?

Kırılma olayına aydınlanma da diyebiliriz. Hani bazen bir şeylere denk geldiğinizde ve onu öğrendiğinizde heee bu aslında böyle oluyormuş dersiniz ya.. işte ona büyük kırılma anı denir. Ben ona bana bi aydınlanma geldi diyede çevirebiliyorum. Yani her ikiside aynı kapıya çıkıyor.

Normalde ingilizce öğrenirken her konuyu öğrenişimde küçük küçük kırılmalar oluyordu zaten. Ama büyük resmi anlamlandıramıyorsunuz. Bazı şeyler öyle bir bilgi ki, büyük resimde çok etkileri oluyor. İşte bende küçüklerden ziyade size büyük kırılma anlarımdan bahsedeceğim.

Kırılma anlarım

  1. Tekrar etmek
  2. İngilizce cümle yapısı
  3. Türkçenin labirentlerinden kurtulmak ve ingilizce öğrenmek

 

Hadi gelin detaylandıralım. 

 

Tekrar etmek

unutma eğrisi / tekrar etme

Öğrendiğiniz bir şeyi belli zamanlarda ve belli sıklıklarda tekrar etmek o konuyu iyice anlamanıza yarıyor ve unutmamanızı sağlıyor. 

Öğrendiğim bir konuyu kafama yerleşinceye kadar sık sık tekrar ediyorum. Öğrensem bile rutin tekrarlarda üzerinden geçiyorum. Ve özellikle yazarak çalışıyorum. Bilgisayarda grafik tabletim var, ingilizce defterim var ve birde küçük 50cmlik silinebilir yazı tahtam var. Tekrarlarda bilgisayarı kullanıyorum. Maddelendirmelerde tahtayı, konuya tekrar dönüp bakmak için defteri açıyp okuyorum. 

Eğer tekrar etmezsem öğrendiğim konuları unutabiliyor, bir süre sonra ilerleyince geride kalanları unuttuğumda geri dönüp bakmam gerekiyordu. Tekrar sayesinde bu durumdan kurtuldum. 

Tekrar etmenin öğrenme ile ilişkisini anlatan çok güzel kaynaklar var internette. Aratıp bulabilirsiniz.


İngilizce cümle yapısı

 

Biz türkler cümleyi nasıl kurarız? Peki ingilizcede cümle nasıl kurulur? şu line tıklayın ve arama sonuçlarına bakıp görün.

 

Türkçenin labirentlerinden kurtulmak ve ingilizce öğrenmek


İngilizcede cümle kurma sistemini oturttuğunuzda cümle kurabiliyorsunuz. Fakat bazı türkçe cümlelerin ingilizcesini neden kuramıyoruz? İşte bunun cevabını birisi vermiş; Taner Çağlı. Ondan öğrendikten sonra bende üçüncü büyük kırılma oluştu.


Yorumlar