İş arama lütfen, iş yapmayı öğren

Değerli arkadaşlar, değerli aileler, ebeveynler.. 

Bir çok yerde görüyorum, bir çok insan maaşlı iş derdinde. Hal böyle olunca iş arama ve iş bulmak, iş değiştirmek, iş beğenmemek, ik'ya sertifika almak gibi saçma sapan şeyler görüyorum.

Sizlerden rica ediyorum, şu kafa yapımızı lütfen biraz değiştirelim. Artık iş aramayalım. Lütfen.

Peki ne yapalım?

Abi, abla, kardeşim.. Lütfen iş yapmayı öğrenelim. İş geliştirmeyi öğrenelim. İş geliştirme en temelinde insanların sorunlarını çözmek demektir. Bazen küçük bir sorunu çözersiniz ama dünya genelinde bir pazara ulaştığınızda emeğinizin karşılığını muhakkak alırsınız. 

Yani illa büyük sorunları çözeceğim diye kasmayalım. Nispaten küçük sorun çözelim ama büyük bir çoğunluğun küçük sorununu çözelim.

Artık kafa yapımızı değiştirelim derim.. 

Özellikle pazarı büyütmek konusunda..

İngilizce şart abi.

Daha sonra okumak ve araştırmak şart..

Ne okuycaz? ne dinleyeceğiz? derseniz o kısmı size bırakıyorum. Önce temel şeylerden başlayalım sonra işi ilerletelim.. Ne iş yaptığına bağlı olarak ne okuman ve e izlemen de değişiyor.

Devam edelim..

Ben hemen sizin yerinize bir liste yapayım..

Markalaşma, iletişim, pazar araştırması, networking..

bitti mi? hayır..

ekonomi ve finans bilgisi (temel seviyede)

muhasebe bilgisi (temel seviyede)

Teknolojik araçların kullanımı

Gündem takibi

satış ve pazarlama eğitimleri..

nakit akışı..

Ve en önemlisi de harekete geçmek..

Maaşı siktir et..

Pivotu öğren. neydi pivot? sürekli değişen ve gelişen dünyada müşterilerin isteklerine cevap verebilmek için değişmek eylemine pivot deniyor.

bir fikir olmadıysa onu hemen çöpe atma sakın, değiştirmeyi dene. değiştir ve bir dene. bak bakalım oluyor mu? olmuyorsa yine değiştir (pivot et) yine bak bakalım oluyor mu?

bu bloğu takip ediyorsanız ana minvalde yazılım olduğunu artık anlamışsınız demektir.

yazılım ülkeler arası sınırları çabucak aşabilen bişeydir. fiziki malı bir yerde üretmek, depolamak, bir başka yere sevk etmek, gümrük, vergi, ülkeden ülkeye değişen kanunlar, teknik destek/servis, garanti/iade vs. koşulları vs.vs ile uğraşmak yerine yazılımla dünyanın bir ucundan diğer ucuna ışınlanabiliyorsunuz.

bu nedenle dijital ürünler, djital hizmetler, dijital çözümler size kapılarını sonuna kadar açmış halde bekliyorlar. gidin ve alın. ister oyun geliştir, ister saas, ister freelance hizmet, ister oyun yap, ister içerik üret reklamlardan falan gelir sağla.. hemde döviz cinsinden gelir..

afedersiniz s.km.ş.m maaşlı işi..

olursa eyvallah.. süper olur.. yüksek gelirli maaşlı bir iş.. ama ya olmazsa??? senin elin armut toplamıyor en nihayetinde.. git işini bul yap paranı kazan.. kimseye eyvallah etme.. koluna altın bileziğini takmış olursun..

birden fazla alandan gelir sağlamak

maaşlı işin dışında ürettiğin değer ile kazanmak için çok farklı yerlerden azar azar gelirlerinin olmasına dikkat etmelisin..

youtube videoları, udemy eğitimleri, oyun reklamları, içerik reklamlarından gelen gelirler vs. 

yetti mi? hayır.. varsa imkanın fiziki işlerde alabilirsin. çünkü zamanın bol..

danışmanlık, özel ders..

ceviz bahçesi ekmek vs. gibi fiziki gelir getirecek işlerde yapabilirsin. (bu biraz imkan meselesidir, yoksa yapman şart değildir) mesela bunu ben yapıyorum. ama 2 dönümden biraz büyük arazinin sadece bir kısmına ekip biçiyorum. çok zamanımı almıyor.

burada amaç yapabileceğin bir sürü çeşitli işi yapabilirsin. böylece gelirin çeşitlenmiş olur. 

yani demek istediğim ay sonunu bekleme dostum. her an heryerden gelen paraya ihtiyacın olacak.

ana odağın olan işini bulduğunda extraa işleri azaltabilir veya kesebilirsin.

yetmedi, yanında eleman çalıştırabilirsin.

paranı finansal ürünlerde değerlendirebilirsin. (örnek borsa, örnek emlak, örnek araba alım/satımı)


yani fikir çok dostum. şu amk. maaşına takılıp kalma artık lütfen. rica ediyorum.

illa çıksın biri bana iş versin deme. kendini pazarlamayı öğren, işini pazarlamayı öğren dostum.

değerli aileler, ebeveynler.. sizlerden ricam çocuklara maaşlı iş dışında başka işlerin de olduğunu öğretin.


hepinize saygılarımı sunuyorum.

Yorumlar