stackshare.io nedir? Bize ne faydası vardır?

Önce ben buradan ne anladım sonra diğer insanlar bu site hakkında neler söylemiş ona değinelim..

Ben ne anladım?

Ben 2022 yılının ocak ayınından itibaren tam zamanlı yazılımcılık üzerine çalışan birisiyim. Tüm gemileri yakıp yazılım tarafına yüklenmeye başladım. Şu sıralar ingilizcem olmadığı için ingilizceyi çözüp sonra yazılımcılık kısmına geçmeye çalışıyorum. Ama ufaktan ufaktan kenardan kıyıdan yazılım kültürünü takip ediyorum.

Derken günün birinde karşıma çıkan bu site bize hangi yazılım ağırlıklı firma hizmetlerini/ürünlerini geliştirirken arkaplanda ne gibi teknolojişlerden yararlşanıyor onu bize veriyor.

Peki bu bizim ne işimize yarayacak?

Öncelikle olaya tersine mühendislik gibi bakılabilir. Adamlar öne çıkan ve herkes tarafından bilinen büyük yazılım ürünlerinde arkada ne gibi teknolojilerden faydalandığını bize ana hatlarıyla veriyor.

Bu bilgi en temelde şu işe yarar;

1- Ben böyle bir yazılım ürünü yapmak istesem nelere ihtiyacım olacak?

2- Yazılım öğrenip kariyer yapayım neleri öğreneyim? i buradan bakarak bulabilirsiniz.

Burdan sonra artık iş size kalıyor. Siz bu bilgilerle ne yapacağınıza kendiniz karar verebilirsiniz.

Diğer bir bilgi olarak falanca teknoloji ne kadar insan/firma tarafından kullanılıyor bilgisini de yine buradan bulabiliyoruz. Güvenilirlik kısmına bir şey demiyorum. Verilen rakamların doğru olduğunu kabul edelim.

diğer insanlar ne demiş ona bakalım..

şu yayında bu konudan bahsedilmiş. https://youtu.be/4ZTifWpBNDE?t=9190

ekşi sözlük: https://eksisozluk.com/stackshare--4890035

 

 

 

 

 

 

Yorumlar