Scrum - İki katı işi yari zamanda yapma sanatı kitabı - jeff sutherland

Güneşli ama biraz soğuk bir kış gününden merhaba. Twitterda önüme düşen bir tweet sayesinde gündemime aldığım bir kitap var. Adı Scrum.. Etkileyici adı  ise, Scrum: İki katı işi yarı zamanda yapma sanatı.

İndir

Hemen internette kitabın ücretsiz indirebileceğim pdf versiyonu var mı diye kontrol ettim. Ve buldum. Şurada.. 

İndiremezsen bana ulaş

Kitabın pdf ine ulaşamazsanız bana ulaşın göndereyim.

Kitaptan bahsedenler olmuş

Kitap hakkında bir kaç yerde anlatım olmuş.

- https://www.youtube.com/watch?v=pKss9IKM9vU

- https://projera.com/blog/scrum-the-art-of-doing-twice-the-work

- https://www.youtube.com/watch?v=Lk7N1zd7Mv8

- Youtube üzerinde scrum arama sonuçları

Bu bize niye lazım?

Biliyorsunuz yazılımlar genellikle verimlilik üzerine etkili şeylerdir. Hız, zaman, sorun çözme kabiliyetleri meşhurdur. Bu nedenle yazılımın kendisini yaparken ekipler bir mantık dahilinde ilerlesin. Böylece verimsizlikler ortadan kalksın, işler düzgün ve verimli ilerlesin isteniyor. Bu yüzden iş süreçlerini doğru düzgün yönetmemiz için bu bize lazım oluyor dostlar.

En nihayetinde ekiplerle çalışacağız, bir program, bir yol, bir yöntem olmazsa işler planlandığı tarihte bitemeyebiliyor. İşte scrum gibi şeyler bize gerekli.

Yahu scrum neydi onu anlatmadık

Kusura bakmayın yazıma görsel ararken scrum nedirle ilgili wikipedia açıklamasına denk geldim. Yazıma tanımı koymadığımı farkettim. Buraya eklemek istedim. Buyrun;

Scrum

Scrum, yazılım Mühendisliği'nde bir uygulama geliştirme çerçevesidir. Bu geliştirme çerçevesinin temel özelliği gözlemci, geliştirmeci ve tekrara dayalı olmasıdır. Birçok modern yazılım projesinin oldukça karmaşık olduğu ve en baştan tümünü planlamanın zor olacağı şeklindeki bir varsayımdan hareket eder.

Neden pdf olarak indiriyoruz?

Bazen kitapları satın almadan önce bir bakmak isteyebiliyorum. Eğer bir kitabın pdfi varsa onu indirip biraz bakıyorum. Çok beğenirsem sıfır olarak alıp kütüphaneme koyuyorum. İşime yarıyor ama çok beğenmezsem ikinci elini alıyorum. Hiç beğenmezsem yada kötü çeviri ise direk silip geçiyorum. Böylece extra uğraştan kurtulmuş oluyorum. Yoksa korsanlığı çok sevdiğimden değil yada pintilik yapmamdan değil. Beğenip beğenmeyeceğim belli olmayan bir şey için çok fazla uğraşmak istemiyorum. Kitap zaten hoşuma giderse varsa ciltlisini yani daha fazla pahalı olanını bile alabiliyorum. Yani ücretsiz indirme olayını yanlış anlamayın. Kitap satın alınması ve kütüphanede durması taraftarıyım.

Yorumlar